Dersin Adı | Tıpta Kullanılan Biyomalzemeler |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TLT 204 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilere biyomateryaller, biyopolimerler ve onların kullanım alanları hakkında bilgi vermek |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Biyomateryallerin tarihçesi, biyouyumluluk, metalik biyomalzemeler, biyoseramikler, biyohibrit malzemeler, hidrojeller, doğal polimerler, kompozit materyaller, organ yapımında kullanılan malzemenin sahip olması gereken özellikler, biyobozunur polimerlerin özellikleri, biyosinyaller ve doku mühendisliği, kontrollü salımda kullanılan biyomalzemelerin özellikleri |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Biyomateryallere giriş, genel tanıtım | Biomaterials, Joyce Y. Wong, Joseph D. Bronzino, 2007 |
2 | Biyomateryallerin tarihçesi | Biomaterials, Joyce Y. Wong, Joseph D. Bronzino, 2007 |
3 | Biyouyumluluk ve biyomalzemeler | Biomaterials, Joyce Y. Wong, Joseph D. Bronzino, 2007 |
4 | Metalik biyomalzemeler | Biomaterials, Joyce Y. Wong, Joseph D. Bronzino, 2007 |
5 | Biyoseramikler | Biomaterials, Joyce Y. Wong, Joseph D. Bronzino, 2007 |
6 | Hidrojeller | Biomaterials, Joyce Y. Wong, Joseph D. Bronzino, 2007 |
7 | Biyohibrit malzemeler | Biomaterials, Joyce Y. Wong, Joseph D. Bronzino, 2007 |
8 | Polimerik biyomateryallerin yapıları | Biomaterials, Joyce Y. Wong, Joseph D. Bronzino, 2007 |
9 | Ara sınav | |
10 | Doğal polimerler | Biomaterials science: an introduction to materials in medicine, BD Ratner, AS Hoffman, FJ Schoen, JE Lemons – 2004 |
11 | Kompozit materyaller | Biomaterials science: an introduction to materials in medicine, BD Ratner, AS Hoffman, FJ Schoen, JE Lemons – 2004 |
12 | Organ yapımında kullanılan biyomalzemelerin sahip olması gereken özellikler | Biomaterials science: an introduction to materials in medicine, BD Ratner, AS Hoffman, FJ Schoen, JE Lemons – 2004 |
13 | Biyobozunur polimerlerin özellikleri | Biomaterials science: an introduction to materials in medicine, BD Ratner, AS Hoffman, FJ Schoen, JE Lemons – 2004 |
14 | Biyosinyaller ve doku mühendisliği | Biomaterials science: an introduction to materials in medicine, BD Ratner, AS Hoffman, FJ Schoen, JE Lemons – 2004 |
15 | Kontrollü salımda kullanılan biyomalzemelerin özellikleri | Biomaterials science: an introduction to materials in medicine, BD Ratner, AS Hoffman, FJ Schoen, JE Lemons – 2004 |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Biomaterials science: an introduction to materials in medicine, BD Ratner, AS Hoffman, FJ Schoen, JE Lemons – 2004 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Biomaterials, Joyce Y. Wong, Joseph D. Bronzino, 2007 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | - |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | - | - | 0 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 13 | |
Toplam | 75 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | X | ||||
12 | Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında laboratuvar güvenliği ve korunma kurallarına uygun olarak gerekli önlemleri alır | X | ||||
13 | Laboratuvar işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest